Translate

zondag 2 februari 2014

Granny square zeepzakjes

Hoi allemaal voor vandaag heb ik iets leuks, teminste dat vind ik zelf. Granny square zeepzakjes. Ik heb ze al wel eens ergens voorbij zien komen op zelfgemaaktkado, maar zonder patroon. Door goed te kijken naar het plaatje heb ik het zelf een beetje uitgevogeld. Je haakt twee omas vierkantjes in 2 kleuren. Dan haak je aan twee zijden nog een toertje extra. Je haakt er dus 2, aan drie kanten dichthaken met vasten. Stukje zeep erin, haak verder dicht. Dan ga je een randje eromheen haken van waaiertjes. Van 5 stokjes in 1 steek met een picootje van 3 lossen ertussen. Dan 1 vaste sla een paar steken over en maak de volgende waaier. Ga zo door tot je rond bent. Lange kant zitten er 4 en 2 aan de korte zijde. In totaal 12 waaiers. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben

1 opmerking:

  1. Ze zijn prachtig ...
    past zo gezellig thuis in die brocante stijl ...
    moet ik zeker ook eens mee aan de slag ...
    Fijne & creatieve week,
    lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen